Achizițiile Primăriei Săcălaz vor fi făcute de o firmă înființată acum 4 zile

0

Primăria comunei Săcălaz plătește 88.000 lei (fără TVA) unei firme de consultanță ce a fost înființată acum 4 zile. Societatea a fost înființată la sfârșitul săptămânii trecute iar în această săptămână a obținut deja primul contract cu o instituție publică – Primăria Săcălaz.

Primăria comunei Săcălaz a justificat contractarea firmei de consultanță ”având în vedere lipsa personalului specializat la nivelul primăriei este necesar un consultant care să coordoneze toate achizițiile directe derulate la nivelul Primăriei Săcălaz”. Astfel, Primăria Săcălaz va plăti 11.000 lei, lunar (timp de 8 luni), pentru consilierea și asistența tehnică în domeniul achizițiilor publice directe.

20.000 lei – un expert tehnic cooptat pe consultanță achiziții publice care să cumpere un tractor

La începutul acestui an, (26 ianuarie 2024) fără buget aprobat, Primăria Săcălaz a cumpărat un abonament în valoare de 132.000 lei (preț fără TVA) pentru consultanța în privința achizițiilor publice directe pe anul 2024. În prezent, pe 23 aprilie 2024, Primăria Săcălaz face o nouă achiziție pentru diferența de luni rămase până la sfârșitul acestui an.

De amintit că, tot în acest an, Primăria Săcălaz a mai plătit, separat de achizițiile publice directe, și consultanța pentru procedurile simplificate. Astfel, Primăria Săcălaz a achitat 20.000 lei (fără TVA) consultanța expertului tehnic care să analizeze documentația în vederea cumpărării unui tractor.

De asemenea, alți 20.000 lei pentru achiziția unui alt expert tehnic cooptat care să ofere consultanță în achiziții publice la contractul de lucrări privind ”dezvoltarea infrastructurii de transport verde – pistă de biciclete” și încă 20.000 lei consultanța în achiziții publice a unui expert tehnic cooptat la contractul de lucrări ”construire centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar”.

Ca fapt divers, dacă Primăria Săcălaz ar fi avut angajat un salariat specializat în achiziții publice, costul acestuia ar fi fost de maxim 11.000 lei lunar. În schimbul acestui salariu, angajatul Primăriei ar fi efectuat și documentele pentru achizițiile publice directe dar și pentru achizițiile simplificate.

Primăria Săcălaz a preferat totuși să nu aibă specialist pe achiziții publice tocmai pentru a avea o justificare a externalizării serviciilor de achiziții publice unei societăți comerciale, în cazul de față o societate înființată în urmă cu 4 zile.

”Achiziția directă” reprezintă o modalitate de a achiziționa produse, servicii, lucrări, nefiind necesară o procedură de atribuire.

”Procedura simplificată” este aceea procedură prin care instituția publică solicită oferte de la cel puțin trei societăți.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here